Kategórie hodnotenia

Vyučujúci v  procese hodnotenia používajú 4 základné kategórie:

Homework/Domáca úloha  20%

  • Do tejto kategórie sa zaraďujú domáce úlohy, ktoré si vyžadujú dlhodobejšiu prípravu; sú to individuálne zadania (študenti pracujú s rôznymi textami a potom o nich referujú v triede, eseje, projekty, príprava cvičení na opakovanie, reporty, portfóliá, blogy, správy z exkurzií, výskum, zápis a analýza zadaných problémov, atď.).

Classwork and Non-academic factors/Práca na hodine a neakademické faktory 20%

  • Táto kategória umožňuje ohodnotiť prácu študentov na hodine. Hodnotí sa, ako študenti pracujú s literatúrou (práca s rôznymi textami a zdrojmi informácií), ako robia pokusy, zapájajú sa do opakovania, aká je kvalita ich prezentácií, ako sa zapájajú do diskusií, vypĺňajú pracovné hárky, atď.
  • V tejto kategórii je možné tiež oceniť snahu a veľké úsilie študentov, prácu navyše, ktorú urobia, ako aj to, či splnili základné a nevyhnutné požiadavky učiteľa (napr. či si priniesli potrebné pomôcky na hodinu, napísali domácu úlohu).

Quizzes/Kvízy   25%

  • Sú veľmi krátke písomky, tzv. „kontrolky“, ktoré študentom i vyučujúcemu poskytujú potrebnú spätnú väzbu o úrovni pochopenia čerstvo prebraného učiva. Sú súčasťou formatívneho (priebežného) hodnotenia a môžu mať rozličnú podobu: písomnú alebo ústnu (tradičné otázky, výber z viacerých možností, otázky s odpoveďami pravda/nepravda, „mind maps“, atď.). 

Tests /Testy   35%

  • Testy sú súčasťou sumatívneho (záverečného) hodnotenia. Píšu sa na konci väčšieho tematického celku (koniec lekcie, bloku, atď.) a hodnotia základné a trvalé vedomosti. Okrem tradičného “papierového testu” sa do tejto kategórie môžu samozrejme zaraďovať aj prezentácie, panelové diskusie, pokusy, elektronické portfóliá, rolové hry, atď 

Vyučujúci sú povinní (v súlade s Metodickým pokynom č. 8/2009-R zo 14. mája 2009) študentov vopred informovať o obsahu, forme a termíne kvízov a testov. Učiteľ môže zaviesť aj pravidlo (študenti o ňom musia byť upovedomení), že kvízy budú písať pravidelne vo vopred dohodnutom intervale/ termíne.

V akademickom roku 2010/2011 je možné priraďovať jednotlivým zadaniam v rámci jednej kategórie rôzne váhy dôležitosti (vplyvu na celkovú známku), ale len po predchádzajúcom dohovore so školským koordinátorom hodnotenia.

YoutubeChannel

Banner brozura
inkluzia banner BilGym

ml web